POZIV ZATVOREN!
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je dana 21. travnja 2023. godine Poziv na dostavu projektnih prijedloga Ciljana znanstvena istraživanja (referentni broj: NPOO.C3.2.R3-I1.04).
Svrha poziva:
Povećanje razine razvoja novih tehnologija, proizvoda i procesa provođenjem kolaborativnih primijenjenih istraživanja.
Prihvatljivi prijavitelji:
- Mikro, malo ili srednje poduzeće ili veliko poduzeće, ili ˝istraživačka organizacija˝.
Prihvatljivi partneri:
- Prijavitelji projekt provode u obveznom partnerstvu s najmanje jednim i najviše tri partnera. Prijavitelj i partneri moraju biti dio konzorcija. Među prijaviteljem i partnerima treba biti najmanje jedno poduzeće i najmanje jedna istraživačka organizacija.
- Mikro, malo ili srednje poduzeće ili veliko poduzeće, ili ˝istraživačka organizacija˝.
Prihvatljive aktivnosti:
Projektom će se primarno financirati istraživačke aktivnosti na razini tehnološke spremnosti TRL 1-4, koje se mogu pretežno svrstati u kategoriju industrijskog istraživanja.
- Istraživanje (TRL 1-4): Temeljno istraživanje, industrijsko istraživanje, priprema i objava publikacija i druge srodne aktivnosti u okviru istraživačkog rada,
- Priprema projektnih prijedloga za buduće financiranje i planiranje dugoročne suradnje između akademske zajednice i gospodarstva: Rad na projektnim prijedlozima za nastavak financiranja, rad na dugoročnim strategijama za suradnju između akademske zajednice i gospodarstva,
- Provjera i zaštita intelektualnog vlasništva: Pretraga patenata, validacija ideje, ostale aktivnosti,
- Posjećivanje i organizacija konferencija ili drugih specijaliziranih događaja povezanih s istraživačkom temom projekta te umrežavanje s potencijalnim međunarodnim i nacionalnim suradnicima: relevantnih konferencija, edukacija, sajmova i sličnih događanja, povezanih s istraživačkom temom projekta, kao i događaja za pronalaženje suradnika,
- Diseminacija rezultata projekta i vidljivost,
- Upravljanje projektom i koordinacija konzorcija (prihvatljivo samo za prijavitelja),
- Administrativno vođenje projekta.
Prihvatljivi troškovi:
I) Poduzetnici:
- Ukupan iznos prihvatljivih troškova svih poduzeća uključenih u provedbu projekta u ulozi prijavitelja i/ili partnera zajedno treba iznositi najmanje 25% svih prihvatljivih troškova projekta.
- Potpore za projekte istraživanja i razvoja:
- Troškovi istraživačkog, tehničkog i administrativnog osoblja (bruto 2) zaposlenih i novozaposlenih u poduzeću koji će raditi na provedbi projekta, uključujući i upravljanje projektom i konzorcijem.
- Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko istraživački tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti. Ukupan iznos troškova ne smije biti veći od 15% prihvatljivih troškova projekta.
- Troškovi znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Troškovi amortizacije instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt. Ako se ti instrumenti i oprema ne upotrebljavaju za projekt tijekom čitavog njihova vijeka trajanja, prihvatljivim troškovima smatraju se, u skladu s općeprihvaćenim računovodstvenim načelima, samo troškovi amortizacije nastali u razdoblju trajanja projekta. Troškovi amortizacije prihvatljivi su samo ukoliko javna bespovratna sredstva nisu doprinijela stjecanju amortizirane imovine.
- Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno vezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta.
- Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja člana konzorcija (prijavitelja ili partnera). Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove vezane uz troškove upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
- Porez na dodanu vrijednost za sve prihvatljive troškove, a na koje prijavitelj nema pravo povrata, prihvatljiv je trošak.
- Potpore za inovacije za MSP-ove:
- Troškovi naknada koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva. Ukupan iznos troškova službenih pristojbi ne smije biti veći od 10% prihvatljivih troškova projekta.
- Troškovi vanjskih usluga za izradu analize tržišta, izradu studije izvedivosti, izradu studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva.
- Potpore male vrijednosti (de minimis):
- Troškovi organizacije događaja povezanih s istraživačkom temom projekta te umrežavanje s potencijalnim međunarodnim i nacionalnim suradnicima povezanih s provedbom projekta.
- Troškovi posjećivanja događaja povezanih s istraživačkom temom projekta te umrežavanje s potencijalnim međunarodnim i nacionalnim suradnicima povezanih s provedbom projekta.
- Troškovi izrade internetske stranice projekta.
- Trošak vanjskih usluga za administrativno upravljanje projektom i pripremu i provedbu postupaka nabave.
- Troškovi diseminacije istraživačko-razvojnih rezultata proizašlih iz projekta (npr. troškovi objave znanstvenih radova, lekture, kotizacije, povezani putni troškovi, troškovi smještaja i dnevnice, troškovi organizacije radionica/konferencija).
II) Istraživačke organizacije:
- Ukupan iznos prihvatljivih troškova svih istraživačkih organizacija uključenih u provedbu projekta u ulozi prijavitelja i/ili partnera zajedno treba iznositi najmanje 25% svih prihvatljivih troškova projekta.
- Troškovi istraživačkog, tehničkog i administrativnog osoblja (bruto 2) zaposlenih i novozaposlenih u istraživačkoj organizaciji koji će raditi na provedbi projekta, uključujući i upravljanje projektom i konzorcijem.
- Troškovi vanjskih usluga istraživanja, ukoliko istraživački tim nije u mogućnosti samostalno izvršiti pojedine aktivnosti. Ukupan iznos troškova ne smije biti veći od 15% prihvatljivih troškova projekta.
- Troškovi znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima.
- Troškovi kupnje opreme (uključujući i IT opremu i softverska rješenja) za istraživanje i razvoj i troškovi povezani s nabavom opreme (dostava, instalacija, kalibracija, edukacija za korištenje koju nudi dobavljač opreme).
- Trošak korištenja opreme na drugoj instituciji prema važećem cjeniku institucije, ako je direktno vezan uz provedbu projekta (ne odnosi se na trošak korištenja opreme među članovima konzorcija).
- Troškovi potrošnog istraživačkog materijala (npr. kemikalije, reagensi, plastični pribor, uzorci) ako su izravno vezani uz provedbu istraživačkih aktivnosti projekta.
- Troškovi naknada koje se plaćaju nacionalnim ili nadnacionalnim uredima za zaštitu intelektualnog vlasništva (DZIV, EPO, WIPO, i sl.). Ukupan iznos troškova službenih pristojbi ne smije biti veći od 10% prihvatljivih troškova projekta.
- Troškovi vanjskih usluga za izradu analize tržišta, izradu studije izvedivosti, izradu studije ili plana za komercijalizaciju te troškovi provjere i zaštite intelektualnog vlasništva.
- Troškovi organizacije događaja povezanih s istraživačkom temom projekta te umrežavanje s potencijalnim međunarodnim i nacionalnim suradnicima povezanih s provedbom projekta.
- Troškovi posjećivanja događaja povezanih s istraživačkom temom projekta te umrežavanje s potencijalnim međunarodnim i nacionalnim suradnicima povezanih s provedbom projekta.
- Troškovi izrade internetske stranice projekta.
- Trošak vanjskih usluga za administrativno upravljanje projektom i pripremu i provedbu postupaka (javne) nabave.
- Troškovi diseminacije istraživačko-razvojnih rezultata proizašlih iz projekta (npr. troškovi objave znanstvenih radova, lekture, kotizacije, povezani putni troškovi, troškovi smještaja i dnevnice, troškovi organizacije radionica/konferencija).
- Troškovi terenskog istraživanja potrebnih za provedbu istraživanja predviđenih Pozivom. Terensko istraživanje se mora odvijati na teritoriju Republike Hrvatske i ne smije trajati duže od 30 dana.
- Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe istraživačkog projekta izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15% prihvatljivih izravnih troškova osoblja člana konzorcija (prijavitelja ili partnera). Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove vezane uz troškove upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
- Porez na dodanu vrijednost za sve prihvatljive troškove, a na koje prijavitelj nema pravo povrata, prihvatljiv je trošak.
Financiranje:
- Ukupna alokacija: 50.003.318,00 EUR
- Najniži iznos: 500.000 EUR
- Najviši iznos: 1.500.000 EUR
- Intenzitet potpore:
- Poduzetnici:
- Potpore za projekte istraživanja i razvoja:
- Temeljno istraživanje: 100%
- Industrijsko istraživanje (uz mogućnost povećanja):
- Mikro i malo poduzeće: do 80%
- Srednje poduzeća: do 75%
- Veliko poduzeće: do 65%
- Potpore za inovacije:
- Mikro, mala i srednja poduzeća: 50%
- Nije primjenjivo na velika poduzeća.
- Potpore male vrijednosti: 75%
- Mikro, mala, srednja i velika poduzeća: 75%
- Potpore za projekte istraživanja i razvoja:
- Znanstvene organizacije u ulozi prijavitelja ili partnera: 100%
- Poduzetnici:
Rok za podnošenje prijava: od 24.04.2023. u 00:01 sati do 31.10.2023 u 23:58 sati.
U pripremi projekta za prijavu na natječaj PBIRO Vam stoji na raspolaganju sa svojim dugogodišnjim iskustvom u području izrade poslovnih planova i investicijskih studija, te pripremi projekata i projektnih prijedloga za prijave na javne natječaje za poticaje i potpore.
Slobodno nam se obratite s vašim prijedlogom!
Natječajna dokumentacija:
Upute za prijavitelje:
- Upute za prijavitelje - IV. izmjena
- Upute za prijavitelje - III. izmjena
- Upute za prijavitelje - II. Izmjena
- Upute za prijavitelje - I. izmjena
- Upute za prijavitelje
Obrasci:
- Obrazac 2. Dodatni informacijski obrazac na engleskom jeziku_2. corrigendum
- Obrazac 2. Dodatni informacijski obrazac na engleskom jeziku
- Obrazac 3. Izjava prijavitelja
- Obrazac 4. Izjava partnera 3 izmjena
- Obrazac 4. Izjava partnera
- Obrazac 5. Skupna izjava - I. Izmjena
- Obrazac 5. Skupna izjava
- Obrazac 6. DNSH obrazac
- Obrazac 7. Izjava o (ne)povrativosti PDV-a_1. corrigendum
- Obrazac 7. Izjava o (ne)povrativosti PDV-a
- Obrazac 8. Životopis
- Obrazac 8.a Životopis voditelja projekta na engleskom jeziku
- Obrazac 9. Doprinos Strategiji pametne specijalizacije 2029
- Obrazac 10. Zahtjev za državnom potporom.docx
- Obrazac 11. Zahtjev za potporom male vrijednosti
- Obrazac 12. Članovi istraživačkog i projektnog tima_2. corrigendum
- Obrazac 12. Članovi istraživačkog i projektnog tima_1. corrigendum
- Obrazac 12. Članovi istraživačkog i projektnog tima
- Obrazac 13. Izjava člana IT
- Obrazac 14. Metodologija mjerenja kapaciteta_3. izmjena_novo
Prilozi:
- Prilog 1. Postupak dodjele bespovratnih sredstava_4. izmjena
- Prilog 1. Postupak dodjele bespovratnih sredstava_3. corrigendum
- Prilog 1. Postupak dodjele bespovratnih sredstava_1. corrigendum
- Prilog 1. Postupak dodjele bespovratnih sredstava
- Prilog 2. Sadržaj sporazuma o partnerstvu_1. corrigendum
- Prilog 2. Sadržaj sporazuma o partnerstvu
- Prilog 3. Opći uvjeti
- Prilog 4. Ugovor
- Prilog 5. Minimalni sadržaj garancije za predujam
- Prilog 6. Pravila za NOJN
- Prilog 7. Pravila o financijskim korekcijama
- Prilog 8. Smjernice vezane za primjenu pravila o državnim potporama 3 izmjena
- Prilog 8. Smjernice vezane za primjenu pravila o državnim potporama
- Prilog 9. Izračun SVJT za poduzeća i privatne org_4. corrigendum
- Prilog 9. Izračun standardne veličine jedin. troška za poduzeća i privatne istr. org_3. corrigendum
- Prilog 9. Izračun standardne veličine jedin. troška za poduzeća i privatne istr. org_1. corrigendum
- Prilog 9. Izračun standardne veličine jedin. troška za poduzeća i privatne istr. org
- Obrazac 10. Zahtjev za državnom potporom 4. corrigendum
- Prilog 10. Izračun standardne veličine jediničnog troška za javne istraživačke organizacije_1. corrigendum
- Prilog 10. Izračun standardne veličine jediničnog troška za javne istraživačke organizacije
- Prilog 11. Indikativni sadržaj početne ankete
- Prilog 12. KL za admin. provjeru i provjeru prihvat. prijav., partnera i projekta_4. corrigendum
- Prilog 12. KL za admin. provjeru i provjeru prihvat. prijav., partnera i projekta_1. corrigendum
- Prilog 12. KL za admin. provjeru i provjeru prihvat. prijav., partnera i projekta
- Prilog 13. KL za ocjenu kvalitete i provjeru prihvat. troškova
- Prilog 13. KL za ocjenu kvalitete i provjeru prihvat. troškova 3 izmjena