Ministarstvo gospodarstva objavilo je dana 05.12.2024. na e-savjetovanju najavu Poziv na dodjelu bespovratnih sredstava „Potpora MSP-ovima za internacionalizaciju“.
Prihvatljivi prijavitelji:
- pravna ili fizička osoba koja je mikro, mali ili srednji poduzetnik,
- mora imati minimalno jednog zaposlenog na temelju sati rada u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga,
- mora biti registriran za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje godinu dana (12 mjeseci) prije predaje projektnog prijedloga,
- u trenutku podnošenja projektnog prijedloga mora biti registriran za obavljanje prihvatljive djelatnosti u kojima se provode projektne aktivnosti,
- mora imati iskazan pozitivan EBITDA (EBITDA = poslovni prihod – poslovni rashod + amortizacija) prema GFI za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga , a prijavitelju koji vodi poslovne knjige i evidencije sukladno Zakonu o porezu na dohodak ne smije imati iskazan gubitak prema DOH obrascima za godinu za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga,
- poslovni prihodi u godini za koju prijavitelj ima zadnje dostupne službene podatke prije podnošenja projektnog prijedloga ne smiju iznositi manje od 50 % od ukupne vrijednosti projekta,
- potpore se ne mogu dodijeliti za aktivnosti unutar sljedećih sektora:
- Poslovanja nekretninama,
- Djelatnosti kockanja i klađenja,
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja,
- Pravne i računovodstvene djelatnosti,
- Trgovanja ili proizvodnje robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava,
- Trgovine na veliko i malo,
- Knjižnice, arhivi, muzeji i ostale kulturne djelatnosti,
- Sportske, zabavne i rekreacijske djelatnosti,
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda,
- Potpore koje se uvjetuju upotrebom domaćih proizvoda ili usluga umjesto uvoznih,
- Primarna proizvodnja proizvoda ribarstva i akvakulture,
- Prerada i stavljanje na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture, ako je iznos potpore utvrđen na temelju cijene ili količine kupljenih proizvoda ili proizvoda stavljenih na tržište,
- Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda,
- Sektor prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u jednom od sljedećih slučajeva: ako se iznos potpore utvrđuje na temelju cijene ili količine tih proizvoda koji su kupljeni od primarnih proizvođača ili koje dotični poduzetnici stavljaju na tržište ili ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače.
Prihvatljivost projekta:
- Prijavitelj po projektnom prijedlogu može prijaviti sudjelovanje na 2 međunarodna sajma.
- Prijavitelj po predmetnom Pozivu može podnijeti više projektnih prijedloga, ali ne istovremeno. Prijavitelj može podnijeti novi projektni prijedlog samo ukoliko mu je projektni prijedlog isključen iz postupka dodjele.
- Predviđeno trajanje provedbe Projekta nije duže od 24 mjeseca od potpisa Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Prihvatljive aktivnosti:
- Nastup na sajmu na kojem prijavitelj sudjeluje kao izlagač, a koji je vezan s Tematskim prioritetnim područjima kako su definirani Strategijom pametne specijalizacije S3 (TPP) koji je upisan u baze www.auma.de .
- Nastup na sajmu uključuje:
- sudjelovanje na međunarodnom sajmu,
- najam izložbenog prostora,
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima,
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.),
- upis u katalog izlagača,
- izrada promotivnog materijala za nastup na sajmu,
- angažiranje prevoditelja za vrijeme trajanja sajma,
- prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka,
- isplata dnevnica zaposlenika,
- najam smještaja za zaposlenike,
- aktivnosti promidžbe i vidljivosti projekta.
Prihvatljivi troškovi:
- Prihvatljivi izravni troškovi u okviru aktivnosti nastup na sajmu uključuju:
- kotizacije za nastup na sajmu ( prihvatljivi od 05. prosinca 2024.),
- najam izložbenog prostora (najam neopremljenog izložbenog prostora ili najam izložbenog prostora sa tipskim štandom),
- postavljanje, uređenje, opremanje i pripreme štanda s potrebnim priključcima (uključujući troškove postavljanja i rastavljanja štanda, troškove čišćenja, troškove priključka električne energije, vode, interneta i sl.),
- najam opreme (ICT oprema, ugostiteljska oprema, projektor i sl.),
- upis u katalog izlagača,
- promotivni materijali za nastup na sajmu,
- prevoditelj za vrijeme trajanja sajma.
- Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7% iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta, a uključuju:
- putne troškove - prijevoz zaposlenika i opreme/izložaka,
- dnevnice zaposlenika - po odobrenom danu sudjelovanja na sajmu, najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 dnevnica po zaposleniku/po sajmu),
- smještaj - najviše za broj dana trajanja sajma + 3 (npr. ako sajam traje sedam dana prihvatljiv je trošak od najviše 10 noćenja po zaposleniku/po sajmu) u objektu do uključivo 4 zvjezdice,
- troškove promidžbe i vidljivosti projekta.
Financiranje:
- Najniži iznos potpore: 6.000 EUR
- Najviši iznos potpore: 60.000 EUR
- Intenzitet potpore:
- Mikro i mala poduzeća: do 75 % prihvatljivih troškova,
- Srednja poduzeća: do 60 % prihvatljivih troškova.
E-savjetovanja bila su otvorena do 22.12.2024., a izvješća su objavljena 02.01.2025. Bespovratna sredstva dodjeljuju se putem otvorenog postupka dodjele bespovratnih sredstava u modalitetu trajnog poziva, do iskorištenja raspoloživih sredstava predviđenih za ovaj Poziv.
U pripremi projekta za prijavu na natječaj, izradi same prijave i ostale prateće dokumentacije, kao i pružanju usluga vanjskog ureda za osiguranje uspješne provedbe projekta, stojimo na raspolaganju sa našim certificiranim European Project Managerima.
Slobodno nam se obratite sa vašom projektnom idejom!
Natječajna dokumentacija:
Obrasci koji su sastavni dio Poziva:
Obrazac 1. Prijavni obrazac (u sustavu eKohezija),
Obrazac 2. Obrazac izjave o istinitosti podataka, izbjegavanju dvostrukog financiranja i ispunjavanju preduvjeta za sudjelovanje u postupku dodjele (Izjava prijavitelja),
Obrazac 3. Skupna izjava prijavitelja,
Obrazac 4. Izjava o dodijeljenim potporama.
Prilozi koji su sastavni dio Poziva:
Prilog 1. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava,
Prilog 2. Opći uvjeti koji se primjenjuju na projekte financirane Programa „Konkurentnost i kohezija“ u financijskom razdoblju 2021.-2027.,
Prilog 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava,
Prilog 4. Pravila o provedbi postupaka nabava za neobveznike zakona o javnoj nabavi,
Prilog 5. Pravila o prihvatljivosti troškova,
Prilog 6. Izjava prijavitelja o odricanju od prava na prigovor,
Prilog 7. Pravila o financijskim ispravcima u slučaju neostvarenja pokazatelja,
Prilog 8. Upute za popunjavanje prijavnog obrasca,
Prilog 9. Početna anketa.