Ministarstvo gospodarstva objavilo je dana 24. prosinca 2024. Poziv na dostavu projektnih prijedloga „Inovacije novoosnovanih MSP-ova“.
Prihvatljivi prijavitelji:
- Pravna ili fizička osoba:
- mikro, mali ili srednji poduzetnik,
- osnovana najmanje 30 dana prije dana predaje projektnog prijedloga,
- osnovani najviše 60 mjeseci prije dana predaje projektnog prijedloga,
- nije preuzelo djelatnost drugog poduzeća,
- još nije raspodijelilo dobit,
- nije osnovano spajanjem ili podjelom,
- nisu postojeća poduzeća koja će se zatvoriti i ponovno otvoriti,
- nije u situaciji isključenja,
- mora imati jednog zaposlenog na temelju sati rada u mjesecu koji prethodi predaji projektnog prijedloga,
- ne posluju unutar sljedećih sektora (neprihvatljivi sektori):
- Poslovanje nekretninama (NKD oznaka 68);
- Djelatnosti kockanja i klađenja (aktivnosti koje se odnose na proizvodnju, izgradnju, distribuciju, obradu, trgovinu ili softver) (NKD oznaka 92);
- Financijske djelatnosti i djelatnosti osiguranja (NKD oznake: 64, 65, 66);
- Pravne i računovodstvene djelatnosti (NKD oznaka 69);
- Ulaganja radi postizanja smanjenja emisija stakleničkih plinova iz aktivnosti koje su navedene u Prilogu I. Direktive 2003/87/EZ;
- Proizvodnja, prerada i stavljanje na tržište duhana i duhanskih proizvoda;
- Ako se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu robu;
- Primarna proizvodnja poljoprivrednih proizvoda;
- Sektor ribarstva i akvakulture;
- Potpore koje se dodjeljuju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda u sljedećim slučajevima:
- ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju predmetni poduzetnici;
- ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače;
- Djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, konkretno potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavljanjem i radom distribucijske mreže ili drugim tekućim rashodima povezanima s djelatnošću izvoza;
- Trgovanje ili proizvodnja robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojitih sredstava navedenih u Uredbi o popisu robe vojne namjene, obrambenih proizvoda i nevojnih ubojnih sredstava (NN 61/23, 50/24).
Prihvatljivost projekta:
- razina tehnološke spremnosti inovativnog proizvoda može se svrstati između TRL 5 - TRL 8 (nije niža od TRL 5 niti viša od TRL 8), a koji su novost na tržištu:
- ako je razina tehnološke spremnosti inovativnog proizvoda u trenutku predaje projektnog prijedloga TRL 4, projekt može biti prihvatljiv za financiranje pod uvjetom da će prihvatljive za financiranje biti tek aktivnosti koje se odnose na razvoj proizvoda od TRL 5 na više, odnosno, prijavitelj mora sam iz vlastitih sredstava financirati aktivnosti do tehnološke razvijenosti proizvoda TRL 5,
- projektne aktivnosti će rezultirati inovativnim proizvodom koji se može svrstati između TRL 6 - TRL 9,
- trajanje provedbe Projekta nije duže od 24 mjeseca od dana potpisa Ugovora,
- projekti koji nemaju za cilj lansiranje gotovog proizvoda na tržište nisu prihvatljivi,
- prijavitelj mora zaposliti najmanje jednog djelatnika na puno radno vrijeme jednu godinu nakon završetka projekta.
Prihvatljive aktivnosti:
- proizvodi mogu biti materijalni i nematerijalni,
- Razvoj inovativnog proizvoda:
- daljnji razvoj tehnološke spremnosti proizvoda, uključujući testiranje, demonstraciju i ugradnju testnih rezultata u završni proizvod te optimizaciju,
- prijenos tržišno primjenjivih tehnoloških rješenja, znanja i iskustava (transfer znanja i tehnologije) uključujući povezane savjetodavne usluge i osposobljavanje djelatnika,
- revizija studije izvedivosti,
- dizajn proizvoda s ciljem prilagodbe proizvoda zahtjevima tržišta,
- zaštita i upravljanje predmetnim intelektualnim vlasništvom, uključujući prijave za priznanje prava i provođenje postupka za priznanje prava intelektualnog vlasništva i izradu strateškog plana zaštite i upravljanja intelektualnim vlasništvom,
- priprema proizvodnje i ulaganje u probnu proizvodnju, nulta serija.
- Priprema lansiranja proizvoda (do 30 % ukupnih prihvatljivih troškova projekta):
- aktivnost se ne može provoditi samostalno, nego samo zajedno s aktivnosti "Razvoj inovativnog proizvoda",
- izrada marketinškog plana i revizija poslovnog i marketinškog plana,
- istraživanje i testiranje tržišta za inovaciju,
- verifikacija analize tržišta i/ili tržišne potrebe,
- prilagodba korisničkim potrebama (može uključivati i certifikaciju, standardizaciju ili skaliranje sustava),
- operativne marketinške aktivnosti izravno vezane uz komercijalizaciju rezultata istraživanja i lansiranje proizvoda na tržište (može uključivati izradu internetskih stranica i oglašavanje),
- pripreme za sljedeći ciklus investiranja i privlačenje dodatnih sredstava financiranja (može uključivati sudjelovanje na relevantnim sajmovima i B2B sastancima).
Prihvatljivi troškovi:
- troškovi nabave instrumenata i opreme neophodne za provedbu projekta,
- troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koje će raditi na provedbi projekta,
- troškovi instrumenata, opreme i zgrada, u opsegu i u razdoblju u kojem se upotrebljavaju za projekt a koje nisu nabavljene u sklopu provedbe projekta,
- troškovi pristupa digitalnim platformama koje pružaju softver kao servisno rješenje (SaaS), pristup platformama za razvoj softvera, softverske licence i drugi slični troškovi koji su neophodni za provedbu projekta te za vrijeme trajanje projekta,
- troškovi vanjskih usluga:
- troškovi savjetodavnih usluga za inovacije (savjetodavne usluge i pomoć u području prijenosa znanja, stjecanja, zaštite i iskorištavanja nematerijalne imovine, primjene normi i propisa koji ih obuhvaćaju),
- troškovi usluga podrške inovacijama (odnose se na osiguravanje banaka podataka, knjižnica, istraživanja tržišta, laboratorija, označavanje kvalitete, ispitivanje i certificiranje za potrebe razvoja učinkovitijih proizvoda),
- troškovi dobivanja, potvrđivanja i zaštite patenata i ostale nematerijalne imovine (intelektualnog vlasništva),
- troškovi ugovornih istraživanja, znanja i patenata kupljenih ili licenciranih od vanjskih izvora po tržišnim uvjetima,
- troškovi usluga potrebnih za provedbu projektnih aktivnosti poput istraživanja i analize tržišta, testiranja proizvoda, izrade marketinškog plana, dizajna proizvoda, itd.;
- troškovi usluga vanjskih stručnjaka za pripremu projektnog prijedloga (prihvatljivo od dana objave poziva), usluga vanjskih stručnjaka za pripremu i provođenje postupaka nabave te vođenje projekta - do iznosa od 7.000,00 EUR prihvatljivih troškova.
- neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 7 % iznosa ukupne vrijednosti prihvatljivih izravnih troškova projekta, a koji uključuju sljedeće:
- troškove najma i održavanja prostora (zakonom propisani periodični pregledi, zamjenu istrošenih materijala i elemenata, periodične i izvanredne radove i popravke),
- režijske troškove koji uključuju grijanje/hlađenje, struju, vodu, odvoz otpada i telekomunikacije),
- troškove provedbe horizontalnih aktivnosti,
- troškovi promidžbe i vidljivosti.
Financiranje:
- Najniži iznos potpore: 30.000 EUR
- Najviši iznos potpore: 140.000 EUR
- Intenzitet potpore: do 85% prihvatljivih troškova.
Rok za podnošenje prijava: od 05. ožujka 2025. godine od 11:00 sati do 09. travnja 2025. godine u 11:00 sati.
U pripremi projekta za prijavu na natječaj, izradi same prijave i ostale prateće dokumentacije, kao i pružanju usluga vanjskog ureda za osiguranje uspješne provedbe projekta, stojimo na raspolaganju sa našim certificiranim European Project Managerima.
Slobodno nam se obratite sa vašom projektnom idejom!
Natječajna dokumentacija:
Obrasci:
Obrazac 2. Izjava prijavitelja o istinitosti podataka
Obrazac 4. Izjava o korištenim potporama
Upute za prijavitelje:
Prilozi:
Prilog 1. Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava
Prilog 3. Postupak dodjele bespovratnih sredstava
Prilog 5. Izjava prijavitelja o odricanju prava na prigovor
Prilog 6. Upute za popunjavanje
Prilog 8. Pravila prihvatljivosti troškova
Prilog 9. Metodologija obračuna troška plaće
Prilog 10. Pravila o financijskim ispravcima